Follow by Email

Friday, 16 September 2011

Cipele u književnosti


Sećate se scene iz serije "Seks i grad" u kojoj Keri shvata da je mogla da kupi stan za novac koji je dala za cipele? Dobro, ja volim da trošim na skoro sve odevne stvari, nemam fetiš cipela toliko izražen, ali...kupujem ih...pa...dosta.
Sada me zanimaju knjige u čijem naslovu se pojavljuju cipele. Ipak su, zaista, jako bitne. One dosta određuju u jednoj kombinaciji. Na njima može da se "slomi" utisak.
A ovo istraživanje je jedna igra. Neozbiljna, na prvi pogled. Ozbiljna na drugi.
Dakle, šta sam našla (verovatno ima još dosta naslova):
1. "Plave cipele i sreća" Aleksandar Mekol Smit
Čitala sam jednu njegovu knjigu zbog preporuke, i to jednu od onih koje pripadaju "škotskom" ciklusu. Ne svide mi se baš. Tj. da budem iskrenija, nije mi se svidela. Čula sam da su je "afrički" ciklus bolji i čulniji. Kome li ova pripada?

2. "Licidarske cipele" Džoana Haris
Gledala sam film "Čokolada" rađen po njenom romanu i dopada mi se. E, sad, da li je samo zbog Džonija Depa? Ne, i priča je zaista lepa, zanimljiva. Verujem da je i roman "Čokolada" dobar. Ovo je sledeća njena knjiga.

3. "1,2 cipela se raspala" Agata Kristi
Legenda.

4. "Cipele pune vruće votke" Zahar Prilepin
Šta reći? Neke šmekerske priče. Nisam fan ruske književnosti pa bolje da i ne donosim sud.

5. "Cipele za dodelu Oskara" Melina Kamerić
Ovo mi deluje zanimljivo. Bar po kratkom prikazu. "Intrigantne, lako čitljive, i iznad svega prepune okrepljujuće životne energije, egzistencijalnog vitalizma, humora, tragike svakodnevice i muško-ženskih odnosa, priče Meline Kamerić spadaju u vrh bosanske proze. " Zanimljivo je što su debitantske, to ima dozu draži. Ako jesu lako čitljive, još jedan plus.

6. "Cipele vranog konja" Milutin Pavlov
Još jedna od ne tako poznatog autora, možda i tu ima neke draži, kad se zasitimo prepoznatih. Mada, kad čitam prikaz i predstavljanje knjige, deluje pomalo patetično. Možda grešim dušu.

7. "Crne cipele" Oto Oltvanji
Hm. Čitala sam. Jedna priča ovog autora me je u davna vremena očarala. Roman - za ljubitelje tog skupa žanrova verovatno jako dobar. Ja bih rekla - može i bolje, s obzirom na potencijal, maštu, obrazovanje i stav pisca. Nadam se da je u drugoj knjizi više opravdao sebe.

8. "No Shoes, No Shirt, No Spells" Rose Pressey
Koliko vidim, još jedan chic lit, za plažicu ili terasicu, ako vam se ćefne.

9. " U sestrinim cipelama" Dženifer Vajner
Po romanu je snimljen film u kome glumi Kameron Dijaz. Chic lit, možda za nijansu bolja od prethodne. Možda bih radije gledala film. Možda ipak ne. Mogla bih da je pročitam u razbibrizi.

10. "Shoe Done It" Grace Carroll
Zanimljivo deluje najava. Razbibriga again, ali ok, možda i najintrigantija iz te klase. Evo najave: Rita Jewel has a dream job selling fabulous clothes and accessories to the socialites of San Francisco at Dolce's Boutique. But when a pair of heels becomes a clue in a murder, Rita finds herself engaged in a high- end crime of fashion.

11. "Italian shoes" Henning Mankel
Još jedan krimić (pored chic lita najzastupljeniji žanr kad su cipele u pitanju). Deo najave: crime series starring Swedish policeman Kurt Wallander. This time he tells the story of a lonely old man living alone on an isolated island. Ne znam. Nešto me odbija ovo lonely.

12. "Shoe Addict Anonymous" Beth Harbison
Još jedna imitacija "Kupoholičarke", if I dare say. Jedna od onih knjiga iz poplave. Možda, kad mi je stvarno dosadno. Šareniš. Što da ne, nekad.

13. "Shoes To Die For" Laura Levine
Još jedan šareniš sa predominantnom roze, samo mi nije jasno kako je ovde "uklopljena" Džejn Ostin. Jeste li primetili koliko je "korišćena" u poslednjoj deceniji? Mnoooogo! Ovde je podnaslov "A Jane Austen mystery". E, svašta.
Možda, opet, nekad, kad imam očiglednu potrebu za šarenišem (nisam odavno). Roze naslovnica je idealno smišljena, privlači nas žene, večito gladne.

14. "All Gods Children Need Travelling Shoes" Maya Angelou
Ovo deluje ozbiljnije. Here, this American poet, actress, civil rights activist and TV producer-director recalls her pilgrimage to Ghana in the early 1960s.

15. Ovakvih ima stvarno puno - nebeletristika, istorijati mode, analize cipela i tako to.

16. "Život u tesnim cipelama" Dušan Kovačević
Njega ne treba posebno predstavljati. Fraza od rečenice, ali tako je.

17. "Kraljica cipela" Ana Dejvis
Pariz, lude dvadesete godine prošlog veka. Ženevjev Šelbi King, glavna junakinja ovog romana, mlada i lepa engleska aristokratkinja, udata za bogatog Amerikanca, dušom i telom zaronjena je u boemski život Monparnasa.

18. "Cipele buvine boje" Ljubica Arsić
Priznajem, prvi put čuh sad za ovu knjigu, iako mi je autorka poznata

19. "Cipele druge žene" Adel Parks
Ovu naslovnicu sam viđala po knjižarama. Poznata mi je.

20. Nego, kad smo već kod cipela...A kad ih ne obujemo? Dolazimo do...Sećate li se knjige "Bosonogi i nebo" Brane Crnčevića? Ja se sećam samo naslova i nekih detalja. Drvo je tu bilo bitno, zar ne? Ne mogu da kažem da me za tu knjigu vežu baš lepa sećanja, nešto mi tada nije "legla". Može biti da bi mi se sada svidela. Pogledajte ovaj dizajn sedamdesetih. Malo je creepy, ilustracije su bile takve.




2 comments:

  1. Uglavnom ne pratim drugi tip blogova osim onog koji vodim, ali ovaj post me je osvojio :) Pozz od Venome, happy blogging :)

    ReplyDelete
  2. Hvala ti puno! Ovo je samo malo moje polje, a veliko je na www.anaatanaskovic.rs
    Bilo bi mi drago da me posetiš i tamo.
    Kiss.

    ReplyDelete