Follow by Email

Friday, 9 September 2011

Simboli, književnost, nakit


http://www.anaatanaskovic.rs/blog/simboli-knjizevnost-nakit/
Svi imamo simbole za koje smo vezani. Vezanost je zaista lična, jer  nam ih donose naša iskustva i interesovanja. Nekad se samo projave, pojave ispred nas, uđu u naš život, nekad nam ih drugi otkriju, nekad ih sami pronađemo tražeći nešto drugo (naročito se to dešava kada se upustimo u omiljene knjige). Bar sam ih ja tako skupljala.
Volim svoje značajne simbole da pokazujem u odevnim detaljima (ne volim baš mnogo “naturizovanu” reč aksesoar. Lepa je u engleskom, kada je accessory, ali volim da kažem “detalj” (mada, sve je ređe čujem). Imam tri “glavna”, a to su zmija, ljiljan i vilin konjic.
CelticSymbolsCernunnosSnake Simboli, književnost, nakit
Simbol zmije sam dobila, tj. ukazano mi je da je moj. Od tada sam se zaljubila u njega sasvim, iako ranije nisam mogla da ga smislim (i dalje me ta “nesmislenost” obuzima kad pomislim na pravu životinju). Zmija se savršeno uklopila u moju treću knjigu “Jelena Anžujska” i dala tom duhovnom romanu paralelnu mističnu i donekle kontroverznu notu.
Gde je još možemo sresti u književnosti? Dobro, svi je znamo iz Starog zaveta.  I naše bajke “Zmija mladoženja”Postoji mnogo nezaboravnih književnih liova, kao Kaa u “Knjizi o džungli” Radjarda Kiplinga,. U novije vreme možemo je naći u “Zmijskom lavirintu” Nurije Masot, “Zmijski stub” Džejsona Gudvina, “Vreme zmija” Dobrice Ćosića…
img 1200440736777 91 Simboli, književnost, nakit
Simbol ljiljana sam zavolela davno, u detinjstvu, čitajući knjige Aleksandra Dime. Preciznije, prvi put sam ga našla u “Tri musketara” na levom ramenu miledi de Vinter. Dakle, to je čuveni fleur-de-lis, koji me je kasnije opčinio i svojim kraljevskim prizvukom. Pišući “Jelenu Anžujsku” pronašla sam da je ona prva donela biljku ljiljan u Srbiju. Fleur-de-lis možete naći svuda u Francuskoj, zlatan na plavoj podlozi, recimo, na stubovima, na tapiserijama, u crkvama, u palatama, na grbovima. On je stilozovani ljiljan.
Tražeći literaturu u kojoj se pojavljuje fleur-de-lis, naišla sam na zanimljivu knjigu (još jedna u nizu koju bih volela nekad da pročitam) – “A Confederacy of Dunces” Džona Kenedija. Den Braun ga je “enciklopedisao” u “Da Vinčijevom kodu”.
 Simboli, književnost, nakit
Vilin konjic je moj najmlađi simbol. Na putu učenja o uživanju u sadašnjosti jednom je, na kraju i na početku, roj vilinih konjica leteo iznad mene. Od tada se često pojavljuje, da me podseti.
Volela bih da pročitam, iako ne znam ništa o njoj, “Vilin konjic u ćilibaru” Dajane Gabaldon. Znate onaj osećaj kad vas knjiga privuče naslovom, i samo plutate nad njim. I, zašto da ne, “Jahač vilinog konjica” Brane Marinković Nikolić (ovo su bajke, još bolje)?
I, kao što to često biva, knjige i simboli utiču i na moj izgled. Tu dolazimo do mojih detalja sa početka. Evo ih, a množiće se i množiće…
Simboli1 300x225 Simboli, književnost, nakit

Simboli2 300x225 Simboli, književnost, nakitSimboli3 300x225 Simboli, književnost, nakit

No comments:

Post a Comment