Follow by Email

Sunday, 23 October 2011

Elegancija

U petak sam nosila jedan od tri para farmerica koje sam letos kupila radnji Esprit. Sva tri para su bila krojem neočekivana za mene sadašnju, jer nekoliko godina unazad sam nosila samo skinny jeans. Od kad sam se u njih zaljubila, bile su neprikosnovene!!!!! I, onda, jedan letnji dan, DC, ja odlučila da kupim straight farmeke, i "završim" sa tri para, jedne su straight, jedne malo širi straight i jedne su boot cut. S a v r š e n e  su sve tri! Savršene. Nisam uopšte subjektivna, Esprit jeste moja omiljena radnja, ali zaista na osnovu pravog iskustva, ne zbog imažerije brenda (u današnje "brendovsko" vreme dosta je moguće postići reklamom).
I, tako, nosim ja u petak baš te boot cut Esprit farmerice, obula sam i braon čizme koje sam "oživela", bile su zapostavljene baš eonima
 i razmišljam kako ću ih i na leto nositi, verovatno neće suvereno vladati skinny model, zamišljam kako će idealno ići uz neku ležernu obuću, udobnu, i malo šireg kalupa (kao što su Grubin sandale ili nešto slično) i setim se jedne ocene moje kombinacije dana u kojoj su "igrale" spomenute sandale, u kojoj je ocenjivačica navela da je kombinacija loša jer sandale nisu elegantne.
Ne slažem se.
Zašto? Kako?
Dobro, slažemo se svi da se u obući i odeći koja je a priori elegantna može nesumljivo elegantno izgledati. Kada obujete ove
možete biti prilično sigurni da ćete biti elegantni. No, postoji "ali". Neko može obuti ovakve cipele i ipak ne izgledati elegantno. A neko može i u širokim, šljampavijim sandalama izgledati elegantno.
Zašto? Kako?
Eleganciju uglavnom ne možemo kupiti. Možemo je odabrati u moru ponuda (sada su sezone sve kraće i češće, postoje polu-sezone i mislim da se i proizvođači teško snalaze u tom zamešateljstvu, šta je stiglo, šta će pristići, pretrpani smo), ali samo na osnovu naše unutrašnje elegancije. Tj. otmenosti. Više mi se sviđa ta "naškija" reč.
Otmenost. Rafiniranost. Ona je u stavu, u prstima, u pokretu, u držanju vrata, u ramenima. Ali, nikako nije u držanju vrata uspravnim na silu, nikako nije u podignutom nosu, nije u preterivanju, u dokazivanju i pokazivanju ("gledaj, ja ovako otmeno, a u stvari napadno nosim torbu, držim ruke, sedim..."). Nije u trudu da se sedi elegantno. Rafiniranost je u opuštenosti i jednostavnosti. Biti sam sa sobom u skladu i znati ko si, šta su tvoje vrline i mane, biti pomiren sa tim. Ujutru, kad ustaneš, voliš svoj lik u ogledalu, igraš se malo, čas si smerna, čas si mračna, pogledaš se "ispod oka" i značajno. Biraš. Biraš svet oko sebe, znalački, ljude, odbaciš one koji te guše, iako je to bolno, odbaciš viškove u svakom pogledu. Gradiš. Uvek gradiš, uvek učiš, ništa nije "na kraju krajeva". Onda, tako "skockana" mislima, odlukama, stavovima, željama i znanjima kreneš u grad, bilo gde. Onda će korak biti otmen. 
Ako neko nije elegantan u svojoj duši, u prvom jutarnjem odrazu u ogledalu, u mašti, u zamišljanjima, u odabirima, neće mu baš mnogo pomoći elegantne cipele. One su tu da produže odraz iz ogledala, da ga raskošnije opišu. One su naš izbor. Ako hoćemo. I lepe su. I lepe su dugačke čizme. I lepe su mnoge haljine. Ali, elegancija je svetlucava stvar, ona prvenstveno kreće iz dubine nas, pa se ocrta, kroz energiju koju odašiljemo, na našoj koži, licu, u očima, u osmehu, u grimasama, u govoru, stavu, boji glasa, intonaciji, koraku, jednostavnosti ili "nejednostavnosti". Tek onda govori odeća.

Šta o eleganciji kaže literatura?
Našla sam

I...nađite svoju sopstvenu eleganciju. Prhka je, da, ali i moguća.


9 comments:

  1. E, baš si lepo sve ovo rekla i opisala :)

    ReplyDelete
  2. ee opis bloga ti bas pristaje ,svaka ti cast dopada mi se sto radis,pratim :)

    http://fashionandthecity-ilda.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Hvala ti, Ilda, ovo me je do sad najviše obradovalo!

    ReplyDelete
  4. a gde su slike savršenih farki ;)
    lepo si sve rekla, mada ne verujem da se puno toga može naučiti, možda sitni trikovi, detalji, ili imaš ili nemaš to, na kraju krajeve ne mogu svi biti elegantni, niti treba, bilo bi dosadno :) ali odmereni, i u skaldu sa sobom, to da :)

    ReplyDelete
  5. Delić farmerki se vidi na slici...Ne mogu uvek da se slikam kad imam inspiraciju za pisanje, tako da je ovaj moj blog malo drugačiji, bez mnogo "direktnih" slika.

    ReplyDelete
  6. Divno, dopada mi se :)
    Slike cveća otmene su baš! ;)

    mymakeupandu.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. A divno si to rekla, elegancija se ne moze kupiti! To je tako tacno:)
    Pratim:)

    ReplyDelete