Follow by Email

Sunday, 2 October 2011

Knjige o modi & the importance of perfect black gloves

Skoro sam kupila savršene crne rukavice za jesen na istom mestu kao i pre mnogo godina, u maloj radnjici koja u izlogu ima kišobrane. Imala sam iste kada sam studirala (imala sam tada i braon) i ništa se nije promenilo. I dalje su od grilon-satena i čine ruku još finijom. Volim jesen, kad zima još ne ujeda za ruke i lice, rukavice su potrebne, ali se u njima i uživa. Kad ih nosim često mislim na ideal koji je od crnih rukavica odavno stvorio Dior.
Sada, kad ih konačno ponovo imam, jedva čekam pravu jesen, još više, ako je to moguće. Sa svojim crnim glatkim rukavicama osećam se još moćnije.

Kad smo kod Diora, čitam ovih dana enciklopediju mode (The St.James Fashion Encyclopedia, edited by Richard Martin)
Obožavam knjige o modi, a naročito "retrospektive" i enciklopedijska izdanja. Primerak koji sam ja pozajmila iz biblioteke miriše na hemijsku laboratoriju (o, da, neke knjige mirišu tako!). U njoj su opisani svi kreatori koji su u 20.veku značili nešto u svetu mode. Čitam i shvatam kako se sve divno uklapa, postoje kreatori za sve, od Armanijeve jednostavnosti do anti-mode Vivijen Vestvud. Spektar je uvek popunjen. Na nama je da od svakog uzmemo ono što nam se "složi" sa ličnošću. U knjizi, recimo, možemo naći podatak da je Laura Biađoti "kraljica kašmira", da je Dior bio srednjih godina kada je postigao uspeh, da Dona Karan kreira za ljude koji rade i žive, actually.



Kad smo već kod knjiga o modi (ima ih zaista mnogo, naročito ovih enciklopedijskih), volela bih da nabrojim neke (ove o istoriji kostima me naročito zanimaju, mada volim i apsolutno moderni pristup):

Valja pomenuti i Koeljovu knjigu "Pobednik je sam". Ona, naravno, nije direktno o modi i sasvim je "koeljovska" (nisam čitala, ali znam), ali je radnja smeštena u modne okvire (što se tiče ovog "nisam čitala", nisam i mislim da neću, ne znam zašto, Koelja mnogo volim, ali, nekako, ova me ne zove).

Vratila bih se, umesto ovog čitanja, u 2002. godinu, kada sam čitala i "Putanju" Pako Rabana. Da, čuveni kreator je napisao knjigu i to ne o modi, već duhovnu (on je čudak-duhovnjak).
Pronašla sam svesku u kojoj sam ispisivala citate (ah, nevino vreme prepisivanja, ne kopiranja tekstova na laptop i štampanja!) i prenela bih vam neke od njih:

-Baka je, naime, tvrdila da se sve skrivene crte neke ličnosti na ovaj ili onaj način ogledaju na njenom licu ili u njenom držanju. Vidljivi svet sadržao je poruku koja se nalazila ispod njegove površine.
- Izneo sam onda pretpostavku da zadržavamo fizičke znake iz svojih prethodnih života. Šake su mi izgledale veoma značajne, jer su one, na kraju krajeva, oruđe naših akcija, produžetak naših misli.
- Polako sam shvatao da zadržavamo veličinu šake iz prethodnih života. Male šake su šake ljudi koji su u prošlosti umrli kao deca ili kao mladi, kojima je potrebno da imaju podršku na sentimentalnom planu ili da se njima dominira na seksualnom planu, dok velike šake ukazuju na zreliiju, samostalniju osobu, koja je verovatno umrla u poodmaklijem dobu. Takva osoba, po pravilu, ne nastoji da ostvaruje fizičke kontakte.
-Po mom mišljenju , zvezde ne utiču na našu sudbinu, nego ukazuju na nju.
- Treba da volimo sebe zbog onoga što je Bog napravio od nas, a ne zbog slike koju dajemo svetu.

7 comments:

  1. Poslednji citat je najbolji!Pokusacu da ga se secam uvek kad nesto radim,da bih shvatila da ne treba da me boli uvo za svet...Inace svidja mi se post,i sama sam ljubitelj rukavica,a ove knjige deluju zanimljivo,moracu da nabavim neki primerak;))

    ReplyDelete
  2. Hvala ti, JelenaR!
    Da, poslednji citat je sjajan, zaista!
    I...jedva čekam da dođe vreme za rukavice!

    ReplyDelete
  3. Prvo da pohvalim novi izgled bloga, odlican je. :)

    Dobila sam skoro crne, elegantne, dugacke rukavice, mada ih jos uvek nisam nosila.

    ReplyDelete
  4. Rukavice su predivne, draga, i uživala sam čitajući post!

    ReplyDelete
  5. Jovana, super, pretpostavljam da su od "čistog" satena? One su predivne, tako glatke i duge. :)

    Psycho Cat, uživam u tvojoj uživanciji! :)

    ReplyDelete
  6. Rukavice su lepe, ali samo hocu da kazem da "Kako da hodate u visokim potpeticama" uopste nije knjiga o modi. To je jedan potpuno budalast i zaglupljujuci "vodic" za devojke (hm kakve...?), koji sadrzi cak i instant savete o politici da se apoliticna osoba ne bi obrukala u visokom drustvu, zaista najgori trash koji sam citala u zivotu. Pozdrav za tebe, interesantan blog, sad sam ga prvi put videla, evo cituckam :)

    ReplyDelete
  7. Stvarno? Nisam znala, hvala ti na ovoj "ispravci". Verujem ti, ima zaista raznoraznog treša koji prosto zaglupljuju, i to tendenciozno.
    Čitamo se! :)

    ReplyDelete