Follow by Email

Monday, 26 December 2011

Crveni lak

U drevnom Egiptu žene su bojile nokte da bi označile socijalni status. Radile su to crvenom nijansom na vrhu nokta. Kraljica Nefertiti je bojila svoje nokte u rubin crvenu boju, a Kleopatra u tamno crvenu. Žene nižeg staleža su mogle da boje nokte samo u blede boje.

Ovo nisam znala, priznajem, pre nego što sam krenula da pišem ovaj blog.
Ranije sam lakirala nokte u mnoge nijanse, pa i u crvenu (uglavnom je bila bordo). Bilo je tu i plave i šljokičastih nijansi. Mladost, ludost? Onda je došao period vladavine bezbojnog laka. Deset godina. Prošle godine sam nalakirala nokte u crveno zbog promocije prvog broja časopisa za koji pišem. Prošle godine u ovo vreme, baš tako.
I, ove godine sam opet sa crvenim noktima. To se "kuvalo" dugo. Počelo je letos sa noktima na stopalima. Klasika se godinama u meni bori sa ležernošću. Dama i devojčica. Obe sam, ali vremenom sve više naginjem dami.

Krajem devetnaestog veka nokti su se farbali mirišljavim crvenim uljima a polirali su se parčićima jelenske kože. Tada je suština više bila u sjajnom, ispoliranom efektu nego u boji. Kada je dvadesetih godina prošlog veka izmišljena farba za automobile, rođen je i lak za nokte. Istorija je mogla da počne.

Priznajem i da je meni u izuzetno mladim godinama (tinejdžerstvo, studiranje) crveni lak označavao ženu zrelih godina, nisam ga nosila (iako sam tada lakirala nokte). Mogla bih reći da imam i dalje takvo mišljenje. Voila, ja sada jesam žena u lepim godinama.
Priznajem i da je prvi nagoveštaj ljubavi ka totalnoj klasici bio jedan ženski lik iz filma "Deveta kapija". To je lik Liane Telfer koju glumi Lena Olin. Nisam, naravno, odmah prihvatila tu klasiku. Bila sam još uvek mlada. :) Nemam ništa protiv da se mlade devojke odluče za klasično oblačenje (uvek sam u fazonu neka nosi ko šta hoće), ali ne bih volela da sam devojaštvo provela u apsolutnoj klasici (strogi krojevi, svilene košulje, poslovni stil). Iživela sam je dobrano, bila najveća devojčica među devojkama. I sada sam to. I sada se u meni, kao što rekoh, mešaju devojčica i dama. Volim to.
No, jednog dana će doći vreme da postanem, bar vizuelno, samo dama. Moram da priznam da jedva čekam to vreme. I onda će proraditi sasvim položaj moje Venere u horoskopu koji tako davno nisam uopšte razumela. Razumela sam ga astrološki, ali nisam mogla da ga povežem sa mnom, tadašnjom. Venera u Jarcu. Klasika.
Ko zna, možda ovo crvenilo na mojim noktima zaživi zauvek. "Pokušava" već treći put.
Crveni lak me asocira na čistu klasiku. Četrdesete, pedsete...
Da li je i namenjen četrdesetim i pedesetim godinama života? Svakako. U trideset osmoj sam. Možda je vreme.

Za sada me privlači jarko crvena. Nosim ovih dana nijansu koju imam. Tek će, verovatno, početi da me opseda ludilo za nijansama. Ali, polako, vreme radi za mene.
Znam da ću se razmisliti nad Chanelovim lakom jer sam nagrabusila sa njihovim sjajem za usne prošle godine. Bio je totalno, totalno, totalno razočarenje (nije bio crven). Ni nekoliko minuta opstanka na usnama pre užasnog curenja.
Sve u svemu, ovo je slika današnjeg dana. Dva sata u autobusu 23 zbog štrajka policajaca. "Ruska zima" i Vivaldijeva "Zima" i ja. Pa gde stignemo.




Ne postoje romani o lakovima za nokte. Eto ideje za mene!

14 comments:

  1. Divan post!! To s' crvenim lakom je neverovatna stvar. Kako rastem (da ne kazem starim:)) radije se odlucujem za te neke crvenkasto-bordaste nijanse :))
    Ovu "Rusku zimu" kupila sam jos letos u Delfiju, procitala par strana i stala..vreme je da je nastavim :))

    ReplyDelete
  2. Hvala ti! Ja sam pre neki dan stala sa čuvenom "Tigrovom ženom" na pedesetoj strani, a i to sam jedva izdržala. "Ruska zima" mi ide glatko. :)

    ReplyDelete
  3. I mene sada privlaci jarko crvena :-D a ovo za crveni lak, na pocetku posta, nisam znala. Eto opet sam nesto zanimljivo naucila ;-)

    ReplyDelete
  4. Pošto si ti više upućena, imaš li neku preporuku za jarko crvene nijanse? Ja sam tek početnik.

    ReplyDelete
  5. Ja obozavam lakove za nokte, ali crveni sam pocela da koristim tek poslednjih godinu dana...I divan mi je :)

    ReplyDelete
  6. Zaista divan post :)
    Meni su crveni lak i crveni karmin nešto što sam prigrlila ne tako davno, volim kako idu uz ostatak mene koja je u nešto drugačijem fazonu :D

    ReplyDelete
  7. Devojke, hvala vam. Ulepšale ste mi ovaj trenutak. :)

    ReplyDelete
  8. svaki put kada kupim lak za nokte kupim crveni :) imam ih gomilu i ne postoje dva ista, obožavam ih, od koralnih do tamnih bordo, sve redom, godinama ih nosim, još iz srednje, i ne bih složila sa tobom da su samo za dame u godinama. ima u njemu i nešto buntovničko, i razigrano i veselo, i damsko, i moćno, svega po malo, zavisi uz šta se nosi,i zato mi se od svih najviše sviđa :)
    inače, super post, skoro sam zaboravila da pohvalim od silnog pisanja:)

    ReplyDelete
  9. npr :) nisu baš najbolje slike, ali to je to :)
    http://models.com/work/video-music-video-maroon-5---misery/viewAll

    ReplyDelete
  10. Pa dobro, ne moramo uvek da se slažemo! Ima i u tome čari.

    ReplyDelete
  11. Koji mi svetlo crveni preporučuješ? Imam "uslove". Da nije gust, da je relativno postojan, neke srednje cene?

    ReplyDelete
  12. Prvo da pohvalim stil pisanja,zaista mi se svidja:)
    Crveni lak je za mene proverena varijanta,kad se umorim od eksperimentisanja sa bojama i šljokicama uvek biram crni ili crveni.
    Moja preporuka crvenih je Max Factor(731 Redly Nightshade),Burjois(10 days,sa krivom četkicom..crvenkasta nijansa,izgulio mi se broj:)),Aura(Inches br. 304) i (709 Lotus Rouge)
    Odličan blog,pratim te:)

    ReplyDelete
  13. Divan stil pisanja :)
    Obozavam crveni lak! Ako napises roman o lakovima za nokte, ja cu definitivno da ga procitam i to nekoliko puta :) x

    ReplyDelete