Follow by Email

Thursday, 12 January 2012

Pashmina etc.


Iskreno,  čula sam da se čitav "odevni objekat" ovako naziva kad sam bila prvi put u Londonu. Dotle mi je ovaj pojam označavao samo vrstu vune. U stvari, i dalje mislim da je to nepravilno. Pashmina shawl wrap, pashmina shawl. Šal od pašmine, ešarpa od pašmine, to je ok. Jer, pašmina je fini kašmir, fina kašmirska vuna i materijal dobijen od nje. Vuna se dobija od pašmina koza koje žive u oblasti Himalaja.
Ešarpa od kašmira je univerzalni detalj. Običan, naizgled (kada je jednobojan naročito), čaroban, u stvari. Može se nositi na najneverovatnije načine.
Pashmina shawl wrap, tj. velika ešarpa od kašmira je, po pravilu, stopostotno od te fine vune. Međutim, pristupačnije varijante se prave od kombinacije kašmira i svile. Postoje i varijante ešarpi od viskoze (jedna od mojih je takva, Accessorize), ali one se tako gužvaju da je to strašno. Jeste, dama se često raspoznaje jer je gužvava (nosi prirodne materijale), ali ešarpe od viskoze se toliko gužvaju da je to prosto neprijatno.
Postoje varijante u debljini ešarpe. One koje su stopostotno od kašmira su teže i toplije. Kvalitet ešarpe od kašmira se procenjuje na osnovu mekoće i topline koju daje.
Ešarpe od kašmira su prvo počele da se proizvode u Kašmiru (čudna li čuda). Vuna koja se koristi je ona najmekša, sa vrata koze (one se linjaju svakog proleća).
Ešarpe od kašmira su postale globalno popularne sredinom devedesetih godina prošlog veka (ljudi, ja pojedoh sve slojeve sasvim prirodnog balzama za usne dok ovo pišem! :)). Tada je i nastala "zabuna" oko naziva jer su neki trgovci počeli i ešarpe od viskoze da nazivaju "pašmina", tj. počele su sve varijante ešarpi sličnog oblika da se tako nazivaju, što je pogrešno. Najpopularnije su ešarpe koje imaju 70% kašmira i 30% svile.
Ono što se meni lično dopada je širina ovih ešarpi koja daje mogućnost da se ceo torzo obavije i tako izgleda misteriozno i elegantno, a brzo se može pretvoriti i u oblik šala,  uzak, uz vrat. I to što postoji još bezbroj načina za kombinovanje. Nekoliko primera, ali samo nekoliko imate ovde.

Jednostavno, sasvim jednostavno, a tako funkcionalno. Urbani look sa dubokim cipelama, vetrovkom boje masline, širokim pantalonama ili sasvim elegantan preko crne haljijne i sa biserima. I između te dve krajnosti, beskraj kombinacija.
Ja već dugo tražim kraljevsko plavu varijantu
a možda ću kupiti i neku od pastelnih boja, naročito sada kada sam otkrila solidan kvalitet za povoljnu cenu u buticima Stil Mode u Beogradu. Mislim da ove ešarpe prave zaista veliku zavisnost, kad ih jednom otkriješ.
Možda je ovo najelegantniji način nošenja, oduševljava me prosto

Ili, učiniti sve (a ima puno varijacija) da ešarpa izgleda kao "nabudženi" šal ili snood (ovde je slika samog šala ili snood-a, ali se i ešarpom može postići ovakav efekat, i to veoma lako).


Kako god, sve je čisto uživanje.

7 comments:

  1. obozavam esarpe! samo nek su sto vece i mekse, da mogu da se umotam u njih kada mi je hladno, da ih stavim oko vrata zimi, leti kao detalj... Stvarcica koja je toliko jednostavna, a toliko efektna :)

    ReplyDelete
  2. Definitivno nešto što će upotpuniti svaku kombinaciju, i onoj najjednostavnijoj dati "ono nešto" :)

    ReplyDelete
  3. lijep dodatak svakodnevnim kombinacijama :)

    ReplyDelete
  4. i ja obozavam esarpe u svim bojama i dezenima...

    ReplyDelete