Follow by Email

Friday, 3 February 2012

Снежная королева

Oh, ne znam, ne znam baš sasvim zašto, možda i ne želim da znam...Možda zato što je moja druga strana tako drugačija od otvorene knjige, kakva sam, u stvari. Nije ta druga strana ona koja bi naudila nekome, nikako, ali jeste hladna, nepristupačna. Kada hoću, umem da budem takva do besvesti. Nedodirljiva, u belom kraljevstvu. Možda zato što sam od rođenja bela kao sneg, ako kojim slučajem upoznam nekog novog, ta me osoba redovno pita jesam li dobro, jer sam tako bleda, nikad nije videla tako bledo lice...I jesam, bleda, prozirna, distancrana, kad ćutim, kad sam u svom carstvu...Kome ne želim da se otkrijem,  taj vidi metalni, hladni ovalni oblik mog ogledala. Možda je zato volim. 
Ona je moj omiljeni lik iz bajki, ona je moj omiljeni lik iz crtanog filma! Snežna kraljica!

Oduševljavale su me njena belina, lepota, distanciranost, moć...Ta ledena samoća, njeno carstvo.
Bajku je napisao Hans Kristijan Andersen. Mnogi je znaju. Gerda, Kaj, ljubav, prijateljstvo, toplota, zavedeni dečak, Snežna kraljica, ledeno carstvo, led umesto srca. I ljubav, požrtvovanje koji pobeđuju sve. Divno. Tu sam, borim se između Gerde i Kraljice. Jeste kraj divan i pravedan, ali, oh, kad se samo setim one scene iz crtanog kad se lice Snežne kraljice pojavi prvi put na prozoru sa snežnom mećavom, kako je lepa! Ne mogu da je izbrišem! Ne mogu da je ne volim!

Dok gledam najbolju verziju ove priče, ruski crtani film iz, čini mi se, šezdeset i neke, ne mogu a da se ne naježim od sreće i da se ne pretvorim u prozirne kristale!
Tako je bela, otmena, lepa, distancirana, bleda, moćna...Ah. Ruski jezik je u bajkama savršen, teče venama, u ovom slučaju smrznutim od sećanja i dirljivosti.

Ona je misteriozno, jako, ono što se ne priziva, ono što se ne izgovara, ono što se pomalja baš kada mislimo da smo u smetu, da smo zavejani, ona izlazi. Ona je elegantna, uspravna, ledena, dostojanstvena.

Da mi je sada da se pretvorim na tren u vatreni led, da se oglednem u velikom, brušenom kristalu i zavejem sve.


2 comments:

  1. I tako drugačija od mene :)
    Zimsko sam dete, bleda, svetle oči, pomislio bi čovek da je ovo i moja omiljena bajka i moj omiljeni lik, ali od kada znam za sebe ja sam više bila u Pohahontas fazonu :D

    ReplyDelete