Follow by Email

Friday, 9 March 2012

Moon

Danas konačno kupih mesečev kamen. Odavno nameravam. Moram priznati da mi je istog trenutka postao najdraži kamen koji imam (od poludragih i dragih - da ne bude zabune moje drago kamenje je veliko kamenje iz moje Zapadne Morave, najdraže reke na svetu). E, ovaj me je omađijao potpuno i želim samo da ga držim, ali danas neću jer je juče bio pun Mesec.
Mesečev kamen...Hm...Nekoliko kultura ga poštuje kao sveti i magični. U Indiji ga zovu kamen sna. 
Kao što mu i simbolika kaže, on je kamen emocija, rađanja, majčinstva. Mesec je mek, mesec je bled, mesec je melanholičan, mesec je krko stvorenje, pratilac, upijač svetla, drhturavo, sramežljivo, noćno biće...Ono je žena, ženska plodnost, jajnici, materica...U arapskim zemljama žene ga nose ušivenog u odeću jer pripomaže plodnost. Stari Rimljani su verovali da je ovaj kamen nastao upravo od mesečeve svetlosti!
Nošenje ovog kamena povećava nežnost, suptilnost, sanjarstvo. Ljubavnici su ga stavljali u usta za vreme punog meseca jer su verovali da će im se tako prikazati budućnost. U istočnim kulturama se veruje da nošenje ovog kamena donosi novu ljubav u život nosioca. Ljubavnici su stavljali mesečev kamen na srce posle svađe kako bi se što pre pomirili.
Stavlja se direktno na reproduktivne organe ukoliko žena ima problema sa hormonima, nošenjem ploda deteta, pms-om, menstrualnim ciklusom. 
Kada nosite mesečev kamen, družite se sa njim, držite ga u rukama, povećava vam se intuicija i bolje osećate ljude i pojave oko sebe. Vidite mlečnim, nevinim vidom, a takav je vid najpouzdaniji, neukaljan i neometan. Mesečev kamen nam donosi emotivnu ravnotežu. Donosi sreću, sposobnost majčinske ljubavi, lak porođaj, nove početke, podršku. To je podrška sa razumevanjem i saosećanjem, ona blaga ali celoživotna moć.
Šri Lanka je poznata kao zemlja gde se nalaze najsvetlucaviji i najprozirniji primerci mesečevog kamena. 

Nije ni čudo što sam kupila svoj prvi primerak baš ovih dana. Juče je bio pun Mesec! Savršeni Mesec  i ja imamo posebnu priču, od kad znam za sebe.
Pratila sam. Uvek kada živim lako, lepo, svrsishodno, kada osećam dobru energiju, kada sam ispunjena, jednostavna, zadovoljna i kada se sve to skocka, uvek je tada pun Mesec!
Prosto ne razumem kako nekome ova veličanstvena pojava može da smeta kad je meni tako darodavna! 
E, sad, zaključite šta god hoćete, ali ja vam iskreno kažem - vreme punog Meseca je moje vreme!
A mesečev kamen? Čeka me, čeka moje dlanove.

2 comments:

  1. Nisam znala šta koji kamen predstavlja, simboliše, kako god, zapravo, nisam se nikada ni naročito interesovala, ali sam u ovom postu uživala...lep je, i tekst i kamen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. E, pa onda je dvostruka dobrobit. :)
      Ima mnogo lepih priča i simbolika vezanih za poludrago kamenje.

      Delete