Follow by Email

Sunday, 22 April 2012

Cats and Sun


Moram vam priznati da uopšte ne volim mačke. Neka mi oproste mačkoljupci i mačkoljupke. Nemam ništa protiv njih niti bih ih ugrožavala, ali ne prijaju mi. Ne prija mi zvuk mjaukanja. Šunjanje. Neka distanciranost, nezainteresovanost. To nije nešto što očekujem od prijatelja.
Sa druge strane, pas je otvoren i direktan. Kao i ja. Ne igram igre i ne umiljavam se, tako je kako je, voleću te do groba ili ću lajati ako laješ na mene i to je to. Ćutaću kad me je baš briga, ali ćeš videti da ćutim, proći ćeš pored mene, ja spavam na suncu.
A kad smo već kod sunca...
Jedna jako bitna "kategorija" naočara za sunce se naziva mačkastim.  Kad pokušam da razložim vizuelno sliku možda mi liče i na neke druge kombinacije, ali dobro, liče i na mačkasti pogled.
Dugo sam volela velike naočare. Već spominjane Jackie Ohh. Govorim o relativno skorašnjoj prošlosti (davna prošlost je već u fazi zaborava :)). Međutim, prošle godine se zaljubih u šiljate naočare za sunce. Ne mogu da lociram početnu misao koja je do toga dovela, ali znam da sam se definitivno zaljubila kada sam ušla u optičarsku radnju "Sole".
Savršeni prodavac (odeća, stav, poznavanje robe, dekadencija potrebna za prodaju nediskretnih ramova) je izvadio jedne mačkasto-šiljate naočare i moj odraz u ogledalu je sinuo! Žena koja ne ljubi mačke zaljubila se u mačkaste okvire! (By the way, jeste li žena-mačka ili žena-pas?)
Šiljate naočare (i za sunce i za vid) uglavnom stilski vezujemo za pedesete godine dvadesetog veka. Primećujem da najbolje stoje na podignutu kosu ( i na svom primeru, a i setite se Odri Hepbern sa njima). Pedesetih godina su se mačkasti okviri nosili najviše za naočare za vid (uglavnom u roze, crvenim, belim nijansama). Međutim, iako su tada bili veoma popularni i čini se da su tada i izmišljeni, mačkasti okviri se nosili još od 1900-e!
Setimo se filmova iz pedesetih godina...Ko najčešće nosi naočare za vid (u ovom slučaju mačkaste)? Sekretarice i bibliotekarke. Merilin Monro ih je nosila i na filmu i privatno.
Karakteristično je za ovakve ramove da pripadaju samo ženskoj modi.
Međutim, početak šezdesetih je doba kada se mačkasti okvir populariše i kod naočara za sunce, a tome je doprineo kultni film Doručak kod Tifanija (kultni po mnogo čemu i za filmsku umetnost i za modu) gde Odri Hepbern nosi mačkaste naočare koje su dobile ime Menhetn koje su delo Olivera Goldsmita.
Odri Hepbern, žena kojoj je omiljena pesma bila Tagoreova Amore senza fine i koja je do kraja života mislila da uopšte nije bila dobar izbor za ulogu Holi, proslavila je kroz nju, šetajući Petom avenijom, između ostalog, i cat-eye sunglasses.

Mačkasti okvir ne pristaje svima. Ne odgovaraju osobama koje imaju veliko i široko lice, najbolje pristaju uskom licu. Takođe bi trebalo biti obazriv i sa ostatkom izabranih detalja, a i odeće generalno. Pošto mačkaste naočare generalno "imaju tendenciju" da budu ekstravagantne (a danas su ekstravagantne i same po sebi, kad im ne bi ni dodali detalje), tj. mogu biti jakih boja, imati puno sjajnih cirkona na uglovima, pa čak biti i slične scenskim "rekvizitima", potrebno je voditi računa da se ekstravagancija ne izaziva i odećom (izbegavati uočljive printove i detalje).

Sada se prave redizajnirane mačkaste naočare, sa novim materijalima, staro-nove. Pa, ako znate i želite da ih nosite, samo napred, bez obzira da li volite mačke ili ne. :)

Izvori

















2 comments:

  1. Jao, jao, jao, gde me nađe :D
    Volim ih neverovatno, sada sam u potrazi za ovakvim naočarima za vid, i snimila sam jedne fantastične, mislim da su Gucci, ali ne mogu da ih nađem na netu, crne su, prelepe, ali neću da se zalećem, želim da budem 100% sigurna da su to one prave hehe :D

    ReplyDelete
  2. Mislim da su za vid još ekstravagantnije jer se nose češće i unutra, stalno su sa tobom. :)

    ReplyDelete